Mazars globalt: Tillväxt, expansion och enastående resultat.

15 januari 2020: Mazars rapporterar om ett enastående resultat under verksamhetsåret 2018/2019. I pressmeddelandet som går ut via Mazars internationellt den 15 januari 2020 presenteras ett rekordår med en stark tillväxt och intäkter på 1,8 miljarder Euro under verksamhetsåret 2018/2019 (perioden 1 september 2018 till 31 augusti 2019). Det innebär en ökning med 10,4 % sedan föregående år. Intäktsökningen stöds av en stark organisk tillväxt på 9,0 %, kompletterad med en positiv extern tillväxt på + 1,3 %.

”Detta är den högsta nivån av organisk tillväxt som Mazars har registrerat sedan 2011/2012. Denna enastående prestation är resultatet av en kombination av hög kompetens och starkt engagemang från våra team. (…) Mazars är en pålitlig partner som väljs av organisationer av alla slag”, säger Hervé Hélias, VD och ordförande i Mazars Group.

Förutom det goda ekonomiska resultatet var 2019 också året för en historisk milstolpe i vår internationella expansion. I juli 2019 undertecknades Mazars North America Alliance – ett avtal mellan Mazars och fem ledande aktörer i USA och Kanada. I och med avtalet växte vår globala organisation med 16 000 professionella medarbetare och vi är idag totalt 40 400 medarbetare (varav 24 400 inom Mazars integrerade partnerskap) på 318 kontor i 91 länder världen över.

Hela pressmeddelandet hittar du som bilaga här nedan. I pressmeddelandet finns också en länk till Mazars senaste Annual Report.

Pressmeddelande 200115