Mazars i Lund samlas på Ideon

Under våren 2019 öppnar vi för nya möjligheter och samarbeten på vårt kontor på Ideon Science Park. Vi stänger dörren till kontoret på Bantorget 2, men fortsätter att erbjuda vår expertis, vår service och vårt engagemang för både nuvarande och framtida kunder. Lund Ideon Science Park är idag en arena för 400 företag, 9000 personer och en plats för innovation och framtidsanda.

– Förändringen kommer att ske under våren, säger Marianne Sandén Ljungberg, VD för Mazars i Sverige. Då samlas Mazars i Lund, som tidigare varit fördelat på två kontor; Bantorget och Lund Ideon, till ett kontor.

Att det sker en förändring inom verksamheten är ingenting som kommer att påverka kunderna på ett negativt sätt, menar Marianne Sandén Ljungberg.

– Våra ledord sedan lång tid tillbaka är service, engagemang och tillgänglighet. Vi brinner för långsiktiga samarbeten, för att bygga förtroende och finnas tillgängliga för våra kunder och deras behov av expertis och tjänster, som underlättar i deras företagande. Som för alla andra i branschen är digitaliseringen en stor fråga även för oss. Genom att vi i allt större utsträckning övergår till ett digitalt arbetssätt blir vi också mer flexibla och mindre bundna till kontoret som plats.

Helene Sjöström är kontorschef på Mazars Lund Ideon-kontor som startades 2016.

– Det händer otroligt mycket på Ideon och det känns som en spännande plats att finnas på, säger Helene som tillsammans med fyra revisorskollegor startade kontoret 2016. Arbetsmiljön har hela tiden varit en viktig fråga för oss – vi vill skapa en generös miljö där alla känner sig delaktiga i arbetet gentemot våra kunder. Nu stärker vi teamet på Ideon med fler kollegor, vilket vi ser mycket positivt på.

Mazars i Sverige består idag av cirka 300 medarbetare fördelade på 15 kontor i landet. Byrån är den sjunde största på den svenska marknaden och erbjuder som fullservicebyrå tjänster inom revision, redovisning, skatt och rådgivning. Mazars Sverige ingår i Mazars internationella partnerskap med 310 kontor och 23 000 anställda i 89 länder världen över.

Kontakt: Marianne Sandén Ljungberg, 0705-14 55 99, marianne.sanden-ljungberg@mazars.se

Publicerat: 190225.

Vill du veta mer?